עבודה מס' 032755
מחיר: 399.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: הגדרת התופעה,היקפה בישראל (בין השנים 87-72) והגורמים לפגיעה.
11,187 מילים ,17 מקורות ,1997
כאב התמיד / מאת יעקב רוטבליט
לפעמים לא נוצרת צלקת
כי הפצע פשוט לא מגליד
הוא מוסיף לדמם לו בשקט
מפכפך את הכאב המתמיד.
רק הגוף שגדל מתפתח
מתבגר ויזקין בבוא עת
אל מסע החיים הוא לוקח
ביקרבו את הילד המת.
שהוכה עד לו קמה בו רוח
והשופל עד כבה בו האור
הפוסע על חבל מתוח
ועיניו מביטות לאחור.
ששואל כל הזמן - למה למה
ויודע שאין כל הסבר
שאיתו לא יופיעו עוד כמה
שאלות שהוא בא ועורר.
עד עולם הציפור שבנפש
מדממת רועדת מקור
הכנף הפצועה לא נפרשת
והזמר קופא במקור
שיר זה לקוח מדוח פעילות שנתי (1995) של אל"י - האגודה להגנת הילד.
"התעללות היא תופעה קשה המלווה בטיפול לקוי מתמשך, הזנחה של הילד על- ידי הוריו, או על-ידי מבוגרים אחרים ואשר כתוצאה ממנה נגרמים לילד נזקים או חבלות (פיזיים, נפשיים או שניהם)".
(מתוך התעללות בילדים בישראל, 1966, דר' יצחק קדמן - המועצה הלאומית לשלום הילד).
זו היא תופעת רבת היקף שבה, עשרות אלפי ילדים בישראל חווים התעללות פיזית ונפשית והזנחה פושעת, ואלפי מקרים נוספים מדווחים מידי שנה.
בעיית ההתעללות היא בעיה מורכבת והמנסים להתמודד עימה נתקלים בקשיים רבים.
ההתעללות היא בראש ובראשונה בעייתם של הילדים, אך גם של הוריהם ושל החברה כולה. - היא נוגעת באופן אישי לכולנו.
"בית הספר הוא אחד המקומות הראשונים שמאפשר איתור ילדים מוכים. המורה מבלה עם הילד שעות רבות, רואה אותו ברגעיו הטובים והרעים, מכיר אותו במצבו הרגיל לפיכך יכול להיות ער לשינויים, ובכך עשוי למלא תפקיד חיוני בהגנה על שלומו ובריאותו.
השאלה היא, כיצד יכול מורה לזהות את הילד המוכה מתוך כל הכיתה שרבים מהם חבולים "באופן טבעי"? מי נחשב לילד מוכה? היכן עובר הגבול הדק שבין 'חוסך שבטו שונא בנו' לבין התעללות? (בן גור נ. 1992).
ומה עליו לעשות לאחר שזיהה ילד זה?
מטרתה של עבודה זו לענות על שאלות אלו על ידי סקירת הספרות העוסקת בעניין, לשם הגברת הערנות והמודעות לתופעת ההתעללות בילדים.
תוכן העניינים:
1. הקדמה
2. התעללות בילדים - הגדרת התופעה
2.1 התופעה והקיפה
2.2 הגדרה על פי מניע
2.3 הגדרה על פי תוצאות ההתעללות
2.4 הגדרה הכוללת אלמנטים סביבתיים
2.5 הגדרות כוללניות
2.6 הגדרת החוק הישראלי
2.7 סיכום הגדרות + תרשים מספר 1 החוק
וריכוז הגורמים המשפיעים על התעללות
3. היקף התופעה בישראל
3.1 כללי
3.2 נתוני משטרת ישראל + לוח מס' 1 - פירוט הנתונים בחלוקה לסעיפי חוק ולשנה בה אירע המיקרה.
3.3 לוח 2 - תיקים שנפתחו בגין עבירות כנגד ילדים בתוך המשפחה - למעט עבירות מין
3.4 תיקים שנפתחו בגין עבירות כנגד ילדים בתוך המשפחה
3.5 הערכותיהם של גורמים נוספים
3.5.1 מחקר של הג'וינט (1989
3.5.2 מחקריה של דר' צימרין
3.5.3 מחקרים שנערכו מחוץ לארץ והתפלגות על פי סוג פגיעה
3.5.4 נפיצות ההתעללות
4. הגורמים לפגיעה
4.1 גורמים סיבתיים לפגיעה
4.1.1 כללי
4.1.2 גישת אחידות הסימפטומים ושוני סיבתיות
4.2 גורמים ראשונים לפגיעה
4.3 גורמים מזרזים לפגיעה
4.3.1 גורמים סוציו אקונומים
.3.2 משברים
4.4 תרשים 3 - סיכום הגורמים לפגיעה
5. התערבות למניעת התעללות
5.1 איתור ודווח - כללי
5.2 התערבות מערכת החינוך למניעת התעללות
.2.1 תבחינים לזיהוי קורבנות התעללות
5.2.2 תבחינים לזיהוי הגורם המתעלל
5.2.3 תרשים 4 - צעדים לטיפול כאשר מתעורר חשד או מתקבל מידע על התעללות בתלמיד
6. מרכיבי הטיפול בילד המוכה ומשפחתו
6.1 כללי
6.2 טבלה 1: סוגי התערבות האפשריים בהקשר לילדים וכים/שעברו התעללות ומשפחותיהם
6.3 התערבות מערכת החינוך-טיפול
6.4 חלקו של המורה לחינוך גופני
6.5 מניעה
6.6 מיקומו של המוקה במערך הטיפול המניעתי
6.7 סיכום
7. דיון ומסקנות
1. איילון ע. (1995). איזון עדין התמודדות במצבי לחץ במשפחה. ספרית הפועלים.
2. ביגלמן ש. (1995). אסור להתעלם - חובת הדיווח. הורים וילדים גליון 95 (38).
3. בן גור נ. (1992). אל יישמור המורה את הדברים בבטן: ראיון עם צימרין ח. יו"ר אל"י הד החינוך יוני (10-12).
4. דוח משרד העבודה (הרווחה שרות ילד ונוער) 6.1996.
5. דו"ח על חברה, התנהגות, חינוך ובריאות המשפחה (1989) הורים וילדים (17)10.
6. דו"ח פעילות שנתי (1995) של האגודה להגנת הילד.
7. דו"ח שנתי (1996) של האגודה להגנת הילד.
8. חוזר מנכ"ל (1991) נא/5 יוני.
9. ילדים בישראל (1996) מרכז למחקר ועיצוב מדיניות. המועצה הלאומית לשלום הילד (שנתון סטטיסטי).
10. כישורי חיים - נושאים התפתחותיים ומניעתיים למורים בבית-ספר ממלכתי תשנ"ו, מעלות תל שפי.
11. לישפיץ א. ד"ר מיכלוביץ ר. (1995) מניעת התעללות בילדים הד הגן ס' (נא)
(22-12).
12. מוניץ ח. (1995) פרקים נברחים בפסיכיאטריה. תל-אביב. תל-אביב. הוצאת פפירוס. אוניברסיטת תל-אביב.
13. מורג תמר (1992) היבטים משפטיים של זכויות הילד. הד החינוך (19-13).
14. נצן. א. (1989) לפקוח עין, להטות אוזן ולהאמין (אולי הילדה ממציאה? גם אם הילד ממציא צריך לבדוק למה) הד החינוך אפריל-מאי (17-15)
15. צימרין י. (1989) ילדים מוכים בעיה רבת פנים. תל אביב פפירוס.
16. צימרין ח. ילדות כואבת.
17. קדמן י. 1996, התעללות בילדים בישראל. המועצה הלאומית לשלום הילד.
שלום · פסיכולוגיה · הילד
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התעללות בילדים", סמינריון אודות "התעללות בילדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.