עבודה מס' 032592
מחיר: 362.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: מעקב אחר התנועה מ"המיתוס של סיזיפוס" אל "האדם המורד" כדי לחשוף את ההומניזם האקטיבי שלו.
15,028 מילים ,15 מקורות
עבודה זו תרצה לעקוב אחר התנועה שבה מעביר אותנו קאמי מן המיתוס של סיזיפוס אל האדם המורד כדי לחשוף את ההומניזם האקטיבי שלו כוראציה למריו של סיזיפוס.
בנקודת המוצא של התנועה הזו חש האדם בעוצמה חזקה את האבסורד הקיומי, את העדר המשמעות לקיומו. אם הוא מצליח לגייס את כוחותיו כדי לא לשקוע לתהומות האבדון ואינו מוכן תוך כך להשלים עם התחושה המאימת של האבסורד הרי שמצוי בו הכח כדי לחייב את חייו הפרטיים, כח זה מוליך אותו למסע ארוך מנקודת המוצא כדי למצוא לעצמו בית בתוך העולם הזה האנרכי וחסר הסדר, בית שממנו הוא הוגלה
ושאליו הוא שואף לשוב כדי להכניס מעט סדר בתוך התוהו שבעולמו.
בראשית מסעו בעולם משלים ומגבש אם כן סיזיפוס את מחשבתו האבסורדית שהיא בעצם זו המבססת את יכולתו להסתכל בצלילות ובתבונה לתוך קיומו ולאמר לא מפורש לכל מה ששולל את עצם החיים ויחד עם זאת הוא איננו בורח לפנטזיות מנחמות:
זהו תחילתו של המרד!
בהמשך המסע הוא חובר לאחיו בני האדם כדי לאמר לא לכל מה ששולל את מלכות האדם, לכל מה ששולל את מה שנתפס ע"י קאמי כהומניזם אקטיבי. את התנועה השלמה הזו החל מהתעוררות המרד בתוככי היחיד ועד להשלמתו בתפיסה הומניסטית כוללת הבונה את היחד כישות נרצה להציג בעבודה זו כך שהתפיסה ההומניסטית תלך ותתהוה לנגד עיננו מתוך תהומות האבסורד ועד לגבהים של האמונה באהבת האדם לאדם.
לשם כך נתאר בפרק הראשון את האקלים התרבותי שהצמיח את האקסיסטנציאליזם ותפיסת האבסורד. בפרק השני נציג את תפיסת האבסורד על פי קאמי. בפרק השלישי נראה כיצד מתחולל הלכה למעשה המרד בעולם שמעל שמיו מרחפת סכנת מות כפי שזה מתואר ברומאן 'הדבר' ותוך כך נבחן כיצד מעוצב ההומניזם האקטיבי בהתיחסותו לעובדות החיים.
בפרק הרביעי נפתח אלמנט אחד חשוב בהתפתחותו של המרד: היסוד הדיאלוגי כבונה את המגע והמשא של היחד עם העולם כדי שאפשר יהיה להשלים את המהלך כולו ולהציג את המרד בשיא עוזו כפי שהוא משתקף באדם המורד, זה אשר אומר בצורה נחרצת לא לכל צורה של רצח ונהיליזם ושואף להקים מתוך הריסות 'מלכות האלוהים' את מלכות האדם שבה מתקיים אותו דיאלוג פשוט בין אדם לאדם וכל זאת מבלי
לברוח לאשליות ולאוטופיות - מבלי לשכוח שבבני אדם המדובר, ומבלי לשאוף למשיח דתי או חילוני!
ראשי פרקים:
מבוא
1. השורשים החברתיים - תרבותיים שהצמיחו את תפיסת ה'אבסורד המודרני' כחלק
מהמשנה האקסיסטנציאליסטית.
א. עלית "האני הפרטי"
ב. ה"אני הפרטי" מגלה את שרירות התקימותו.
ג. המיתוס של פרומתאוס לעומת המיתוס של סיזיפוס: השבר
2. תפיסת האבסורד בהגותו של קאמי: המיתוס של סיזיפוס.
3. האם ההומניזם של קאמי צומח באופן אורגני מתוך האבסורד ומתחייב ממנו כמסקנה לוגית?
א. הוריאציות השונות למרד.
ב. עקרונות ההומניזם על-פי קאמי.
4. הולדת האהבה מתוך האבסורד - האם זוהי אופציה ממשית לחמיקה מחומות האבסרוד?
או: האמנם הדיאלוג האנושי הוא אברסורדי.
5. סיכום: כיצד דוקא במקום שבו נשללה כל תקוה או חזון אופטימי יכול לצמוח הומניזם אקטיבי? - על השלילה המוחלטת של הנהיליזם.
הערות ומקורות
ביבליוגרפיה
התאבדות · בובר · ברמן · מרתין · נהיליזם · האדם · הוגו · המורד
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הולדת ההומניזם מתוך האבסורד בהגותו של אלבר קאמי", סמינריון אודות "הולדת ההומניזם מתוך האבסורד בהגותו של אלבר קאמי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.