עבודה מס' 031373
מחיר: 252.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: דיון בנושא תוך התמקדות בטכניקת "מפות מושגים".
5,617 מילים ,7 מקורות
עבודה זו דנה בחשיבות פיתוח החשיבה של התלמיד בהתאם לשונות הבין - אישית בכתה הטרוגנית, תוך התמקדות בטכניקה אחת מיני רבות, הנקראת "מפות מושגים", אשר יתרונותיה וחסרונותיה מפורטים כאן. טכניקה זו נבחרה על ידי כטובה ללימוד בכתה הטרוגנית, בשל יכולתה לתת מענה לבעיות המתעוררות בהוראה בתנאים אלה.
הפרק הראשון דן במהות הלמידה. הפרק מתייחס לתיאוריות ואסכולות שונות של פילוסופים ופסיכולוגים לגבי מהות הלמידה וכיצד היא מתבצעת, התנאים ללמידה - תוך התמקדות בתיאוריות של אוזובל, פיאז'ה ונובק.
הפרק השני דן בנושא החשיבה שבו נבחין בין תהליכי למידה וחשיבה. הפרק מביא למודעות על צורות החשיבה השונות והשפעתו על הלמידה. כמו כן, אדון בתהליכים ליצירת מושגים כחלק מטכניקה של פתרון בעיות. לאחר מכן, אציג את הרקע התיאורטי למיפוי מושגים ואסביר כיצד מיושמת העבודה בכתה בצורת עבודה זו.
בהמשך, בפרקים - שלוש, ארבע וחמש דנה העבודה בדרך להקניית מושגים מדעיים והבעיות בהבנת מושגים אלה אצל תלמידים שונים, חשיפת הבעיות במפות המושגים והשפעת דרך עבודה זו על ההישגים הלימודיים.
הפרק השישי, מביא ניתוח של מפות המושגים שנעשו בחטיבת "הראשונים", תוך המחשת הנקודות עליהן התמקדתי בעבודה והצגתי באופן תיאורטי. הפרק מציג את השונות הבין - אישית בין מספר תלמידים ומביא ניתוח בהיבט המחשבתי והרעיוני ולא בהיבט התוכני (גיאוגרפיה).
תוכן העניינים:
הקדמה
מבוא
פרק א': הלמידה
א1-. למידה מהי?
א2-. מבנה הדעת והשפעתו על הלמידה
פרק ב': חשיבה מהי?
ב1-. התפיסות העיקריות של החשיבה
ב2-. הקניית מושגים מדעיים
ב2-א'. טיבו ותוכנו של המושג
ב2-ב'. תהליכים ביצירת מושגים
ב2-ג'. תהליכי תקשורת
פרק ג': פתרון בעיות
פרק ד': מפות המושגים
ד1-. הרקע התיאורטי למיפוי מושגים
ד2-. יישום העבודה במפות מושגים והצעות לשינויים
פרק ה': הקניית מושגים
ה1-. הקניית מושגים מדעיים
ה2-. בעיות בהבנת מושגים מדעיים
ה3-. מפות מושגים כמכשיר הערכה
ה4-. השפעת מיפוי מושגים על הישגים לימודיים
סיכום
ביבליוגרפיה
שקולניקוב ש., "למידת כללים ולמידת מושגים", מתוך תיק מאמרים, מט"ח.
Ausubel, D.P. (1968), "Educational Psychology: A Cognitive view" Hd. + Reinhardt & Winston. Inc. New York.
Edwards, J., & Fraser, K., (1983). Concept maps as reflectors of Conceptual understanding. "Research, in Science Education" pp. 13, 19-26.
Gagne R.M., (1965) The Conditions of learning, Holt, Rinehardt & Winston Inc., New York.
Novak, J.D., (1983). Concept maps and vee Diagrams: two metacognitive tools to facilitate meaningful learning "Instructional Science" 19: 29-52, Netherlands.
Novak, J.D., (1977) A Theory of Education. Cornell University press, Ithaca, London.
Piaget, J., (1958) "The growth of logical thinking from Childhood to adolescence. Basic Books Inc. France.
Rowell, R., & Stewart, J. Van Kirk, (1979). Concept maps: A tool for use in teaching. "The Americal teacher" 41 171-175.
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פיתוח החשיבה של התלמיד בהתאם לשונות בין התלמידים בכיתה הטרוגנית", סמינריון אודות "פיתוח החשיבה של התלמיד בהתאם לשונות בין התלמידים בכיתה הטרוגנית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.