עבודה מס' 031141
מחיר: 84.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: הבעיתיות בבחינות במערכת חינוך חובה, טיבו של המבחן כאמצעי הערכה, הצעות לבחינות ודרכים ל-"בגרות".
2,686 מילים ,7 מקורות ,1996
נושא המבחנים מעסיק את כל העוסקים בתחום.
הן ברמת מקבלי החלטות והן ברמת מבצעי המדיניות.
השאלה האם הבחינה היא אמצעי או מטרה?
האם מטרת החינוך מושגית דווקא באמצעות בחינות או שרק אם לא יהיו מבחנים (הישגיות) נוכל להגיע לחינוך? ללמידה? על פי המאמרים בעבודה עולה המסקנה שבמציאות הנתונה, יש צורך במבחנים ואי אפשר בלעדיהם.
למבחנים שלושה היבטים לם (1992)
א. הם רכיב הכרחי בהוראה
ב. המבחנים משמשים לתהליכי מיון והצבה של תלמידים, תפקיד שלא ניתן לבטלו בחברות של ימינו.
ג. המבחנים - הם מכשירים רפים ורעועים.
הבעיה העולה משלושת ההיבטים הנ"ל:
א. כיצד להשתמש בהם בבתי-הספר, כך שיהיה אפשר לנצל את תפקידיהם בהוראה ובמיון תלמידים לצרכים חברתיים.
ב. כיצד נעשה שימוש במבחנים כך שלא יגרום נזק גדול מזה שהוא בלתי נמנע.
העבודה תתמקד ב-
1) בבעיות של השימוש במבחנים במערכת חינוך חובה מאספקטים משפטיים מוסריים ומאספקטים חינוכיים פדגוגיים.
2) טיבם של המבחנים כאמצעי הערכה.
3) תציע דרכים לצמצם את הנזקים להתפתחות התקינה של הצעירים החשופים למבחנים.
4) תציג את המלצות "חינוך 2000" במטרה להרחיב את זכאי-הקבלה של ת. בגרות בישראל.
תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1. הבעייתיות של השימוש במבחנים במערכת חינוך חובה
פרק 2. טיבם של המבחנים כאמצעי הערכה מבחינה טסטולוגית
פרק 3. הצעות לדרכי השימוש במבחנים בבית-הספר
פרק 4. הצעות לדרכים להשגת תעודת בגרות בישראל כ"שער פתיחה" למוסדות להשכלה גבוהה
סיכום
ביבליוגרפיה
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בעיות הקשורות בבחינות בכלל ובבגרויות בכלל", סמינריון אודות "בעיות הקשורות בבחינות בכלל ובבגרויות בכלל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.