היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניהול תיירותי-הקמת "כפר מהאגדות"

עבודה מס' 023131

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עבודת תיזה העוסקת בהקמה של פרוייקט תיירותי. כדאיותו של הפרוייקט זה נבחנת מההיבטים השונים של ניהול עסק.

26,870 מילים ,60 מקורות

תקציר העבודה:

מתוך סקירת הספרות העולמית ניתן לראות כי רבים מהפרויקטים התיירותיים האטרקטיביים ביותר התבססו על מיזמים גרנדיוזיים שנבנו על שטחים חקלאיים.
ייחודו של השטח החקלאי נובע מעלותו הזולה ומהמרחבים הגדולים המאפשרים פעילות דינמית בשטח מבלי שתהיה הפרעה סביבתית.
מבחינת הפוטנציאל המסחרי התייחסתי באופן מקיף לסביבה. סביבת הפרויקט מאופיינת על-ידי שני מודלים מרכזיים של פורטר: מודל "חמשת הכוחות" ו"מודל היהלום".
בנוסף התקיים ניתוח SWOT, כאשר מבחינת הסביבה הפנימית התברר כי חוזקות הפרויקט רבות ואילו קיימות חולשות מעטות. מבחינת החוזקות מיעוט האישורים המנהליים, עלויות נמוכות ואפשרויות רווח גבוהות מבחינה כלכלית, הלימה לדרישה החברתית והיעדר התנגדות סביבתית וכן היעדר הצורך בתחכום טכנולוגי תורמים לפרויקט. מבחינה אקולוגית האזור נותן היצע מלא ומבחינת הפנאי, הרי שהאטרקציה המקומית תורמת. החולשות נובעות בעיקר לחוקים מנהליים לגבי ספקים וענפים משלימים, אך אלה אינם משמעותיים וכן מבחינת מחזור הכספים הנמוך בשלב הראשוני, בעיקר באבזור ועיצוב סביבתי. למרות זאת תזרים המזומנים עשוי לאפשר לפירמה להתמודד עם מטלות אלה בשלב מוקדם. קיימת גם חולשה מבחינת המרחק היחסי למקום ישוב והדבר מחייב פתרונות פנאי מקומיים.
בניתוח הסביבה החיצונית האיומים נראים זניחים למדי, כאשר ברובם מדובר לטווח רחוק ומבחינת ההזדמנויות ניתן לראות אפשרויות רבות בעיקר מבחינה סביבתית בשטח הירוק העשוי לשמש גם לענפים נלווים כמו ארגון אירועים. המחקר בדק בעיקר את רצונם של הנופשים הישראלים לחוות נופש ייחודי, את קהל היעד, את הפוטנציאל המסחרי הריאלי ואת תוחלת הרווח של הפרויקט וכן בדיקת אסטרטגיה אידיאלית לשיווקו. על-פי ממצאי המחקר שנערך בקרב בעלי מקצועות חופשיים נמצא כי מרבית הנחקרים מעידים על כך שירצו לבלות עם ילדיהם ויהיו מוכנים לשלם מעל לנורמה עבור נופש ייחודי שיהווה עבורם חוויה.לנוכח התקציבים הנמוכים של הפרויקט נמצא כי ראוי לתכנן כל פרט ופרט, על מנת להגיע לעלויות נמוכות ככל האפשר ולהשיג את הרווח המסחרי המירבי.
מניתוח הממצאים נמצא כי אנשים מוכנים לשלם יותר עבור נופש שנותן תחושה של אגדה ובמיוחד ככל שנופש זה קרוב לאטרקציות בסגנון המוכר מחו"ל.

תוכן העניינים:
פרק א': מבוא
1.1. הרקע - נישות מלונאיות קיימות וחסרות
1.2. דרישת הנופשים ממקום האירוח
1.3. מהות הרעיון
1.4. הסביבה
1.5. מטרות המחקר
1.6. שאלות המחקר
1.7. הצגת כלי המחקר, אוכלוסייתו ומגבלותיו
1.8. תוכנית המחקר
פרק ב': סקירת ספרות ומצב המחקר
2.1. שוק התיירות המלונאית בארץ
2.2. תיירות רומנטית ופינוקים
2.3. אתרים "מיוחדים"
2.4. תפיסת הנופש בישראל
2.5. פלחי אוכלוסייה
2.6. שימוש נדל"ני בשטחים חקלאיים
2.7. השפעות סביבתיות
2.8. ניתוח עמדות הצרכנים הפוטנציאליים
2.9. האסטרטגיה - מהותה וחיוניותה
פרק ג': הרקע לפוטנציאל המסחרי
3.1. מודל חמשת הכוחות של פורטר
3.2. מודל היהלום של פורטר
3.3. ניתוח SWOT
3.3.1. ניתוח סביבה פנימית
3.3.2. ניתוח סביבה חיצונית
3.4. ניתוח אילוצי ה PEST -
3.5. גורמי התועלת - ארבעת ה P -
3.6. מודל BCG
NPV .3.7 - הגורם הפיננסי
פרק ד': המחקר וממצאיו
4.1. תחום המחקר
4.2. מטרות המחקר
4.3. משתני המחקר
4.4. שאלות המחקר
4.5. השערות המחקר
4.6. אוכלוסיית המחקר
4.7. כלי המחקר
4.8. הליך המחקר
4.9. ממצאי המחקר
פרק ה': הבחירה האסטרטגית
5.1. טכניקת עשיית האסטרטגיה
5.2. המשתנים וערכיהם
5.3. ניתוח שונות האסטרטגיה
5.4. האסטרטגיה המובילה
5.5. תפנית אסטרטגית ואסטרטגיות חלופיות
5.6. הערכת אסטרטגיה עתידית
פרק ו': דיון
פרק ז': סיכום, מסקנות והמלצות
7.1. סיכום
7.2. מסקנות
7.3. מגבלות המחקר
7.4. המלצות למחקרי המשך
ביבליוגרפיה
נספחים

מקורות:

אחים גרים, (1983), אגדות האחים גרים, (מתרגם ל. קמחי), "יבנה", תל אביב.
בוכני, א., (1998), מסלול לטיול, צופית, תל אביב.
בורנט, ק.ב., (1977), אגדת הנס כריסטיאן אנדרסן, (מתרגם מ. בן אליעזר), עם עובד, תל אביב.
בן משה, ג., (1994), לקסיקון מקצועי לנסיעות, תיירות ואירוח, ישראל טרוול ניוז, תל אביב.
גולדן, ש., (1978), אגדות אנדרסן, (מתרגמת י. טשרנוביץ), מסדה, גבעתיים-רמת גן.
גרובר, ר., (1991), מגע הקסם של דיסני, (מתרגם ב. קורות), הוצאת מטר, תל אביב.
דואניאס, ס., "חדרי אירוח", אנשים, 27.4.1999, עמ' 57.
יזרעאלי, ד., (1994), שיווק הלכה למעשה, צ'ריקובר, תל אביב.
לרנר, מ., (1990), דפוסי יזמות כלכלית פרטית בישראל - היבטים סוציולוגיים, חיבור לשם קבלת תואר "דוקטור לפילוסופיה", אוניברסיטת תל אביב, תל אביב.
מאור, ז., "שאלת מיליון המ"ר", הארץ נדל"ן, 7.2.1999, עמ' 15.
מאור, ז., "ממזרח לקצה עולם", הארץ נדל"ן, 23.5.1999, עמ' 6. (לעיל, מאור, 1999א)
מירון, א., (1996), ירושלים וכל נתיבותיה, הוצאת יד יצחק בן צבי, ירושלים.
מסיק, ה., (1971), מאיר לנסקי, (מתרגם א. חשביה), שוקן, תל אביב.
מפת האטרקציות - אטרקציות, לינה כפרית, מסעדות ופונדקים על אם הדרך, המרכז למיפוי ישראל, 1998, תל אביב.
סעטי, ס., (1996), גורמים המשפיעים על הצלחתם של מיזמים קטנים בתיירות באיזור פעילותה של חממה עסקית, עבודת גמר לקראת התואר "מוסמך למדעי הניהול" , אוניברסיטת תל אביב, תל אביב.
פליישר, ע. ומנספלד, י., (1995), יחסי גומלין בין עיר לכפר בפיתוח תיירות אזורית, המרכז ללימודי הפיתוח, רחובות.
פליישר, ג., וסידי, ע., (1997), דפוסי נופש בישראל - מחקר פנורמי, משרד התיירות, ירושלים.
קורץ, ר., ויסמן, ד., רף, ז., עמיתי, ט., (1998), מסלולי טיול בעקבות אירועים מרכזיים בתולדות המדינה, צופית, תל אביב.
רותם, ש., וסנדלון, ל., (1998), דו"ח סקר תיירות פנים 1997, רותם מחקר ואבחון שיווקי, תל-אביב.
רינג, י., (1994), שגשוג תרבותי - היש בו חוקיות?, ספרית פועלים, תל אביב.
רסקין, ה., ושמיר, ב., (1981), הגורמים הקשורים להשתתפות בפעילות גופנית-ספורטיבית בשעות הפנאי, האונ' העברית, ירושלים.
שביט-תמיר, א., "העם עם הנוף", אנשים, 27.4.1999, עמ' 56.
שגב, ע., וגריי, פ., אסטרטגיה ליחידה עסקית, האוניברסיטה הפתוחה, 1995.
Aharoni, Y., (1996), The Foreign Investment Decisions Process, Divistion of Research, Graduate Schools of Business Administration, Harvard University, Boston.
Anderson, C.R. and Paine, F.T., "Managerial Perceptions and Strategic Behavior", Academy of Management Journal Vol. 18, No. 4, 1975, pp. 811-823.
Boston Consulting Group Staff, (1968), Perspectives on Experience, Boston Consulting Group, Boston.
Bowen, J., (eds.), (1996), The Inter National Hospitality Buissiness, London - New York, pp. 12-20.
Bower, J., (1970), Managing the Resource Allocation Process, Diof Research, Graduate School of Busniess Administration, Harvard University, Boston.
Butler, L.L., "Developing Tourism in Frontier Areas - Attitude and Issues", in: Gardos, y. (Ed.), (1993), Regional Development The Challange of The Frontier, Keynote Address Abstracts, International Conferance, Wordbyte Ein Bokek Israel.
Caldwell, L.L., Smith, E.A. Weissinger, E., "The Relationship of Leisure Activities and Perceived Health of College Students", Society and Leisure 15, 1992, pp. 545-556.
Chanon, d.f., (1973), The Strategy and Structure of British Enterprise, Division of Research, Graduate Schools of Administration, Harvard University, Boston.
Cody, R. P., Smith, J.K., (1991), Applied statistics and the SAS programming language, (3rd ed.), New-York: Elsevier.
Cook, T. D., Campbell, D. T., (1979), Quasi-experimentation. Design and analysis issues for field settings, Boston: Houghton Mifflin.
Cooper, A.C., Artz, K.W., "Determinants of Satisfaction for Entrepreneurs", Journal of Business Vnturing Vol. 10, 1995, pp. 439-457.
Costa, J., Teare, R., "Environment Scanning: a Tool for Competitive Advantage", In: Kotas, R., Teare, R., Logie, J., Jayawardna, C.,
Daft, R.L., (1986), Organization Theory Design, West Pub Comp, New York.
Dean, P., (ed.), (1996), Timeshare: The New Force in Tourism, World Tourism Organization, Madrid.
Dick, B.F., Anatomy of Film, St. Martin Press, New-York.
Duncan, R.B., "Characteristics of Organizational Enviornments and Perceived Enviornmental Uncertainty", Administrative Science Quarterly Vol. 17, No. 2, 1972, pp. 313-327.
Dvir, D. Shenhar, A., "Success Factors of High-Tech SBUs: Towards a Conceptual Model Based on The Israeli Electronics and Computers Indusrty", in: Journal of Product Innovating and Management, Vol. 7, 1990, pp. 288-296.
Eadington, W.R. Smith, V.L., "Introduction: The Emergence of Alternative Forms of Tourism", in: Smith, V.L. Eadington, W.R. (Eds.), (1992), Tourism Alternatives : Potentials and Problems in Development of Tourism, University of Pennsylvania Press, Philadelphia.
Echter, C.M., "Entrepreneurial Training in Developing Countries", Annals of Tourism Research, Vol. 22, No. 1, 1995. pp. 119-134.
European Commission, Directorate General 23 - Tourism Unit, (1996), Yield Management in Small and Medium - Sized Enterprises in the Tourist Industry, European Commission, Brusseles.
Fox, J., Long, S., (1990), Modern methods of data analysis, Newbury Park, CA: Sage.
Gibb, A.A., (1988), Stimulating Entrepreneurship and New Business Development, International Labour Office, Management Development, Branch Training Department, Geneva.
Hambrick, D.C., "Taxonomic Approaches to Studying Srategy : Some Conceptual and Methodological Issues", in: Journal of Management, Vol. 10, 1984, pp. 27-41/
Holland, J.L., (1985), Making Vocational Choices: A Theory of Personalities and Work Environments, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, New Jeresy.
Kirchoff, B.A., "Organization Effectiveness Measurement and Policy Research", in: Academy Management Review, Vol. 2, No. 3, 1977,
pp. 347-355.
Kotler, P., Bowen, J. Makens, J., (1996), Marketing for Hospitality and Tourism, Prentice Hall Upper Saddle River, NJ.
Lundberg, D.E., Krishnamoorthy, M. Stavenga, M.H., (1995), Tourism Economics, John Wiley Sons, Inc., New York.
Mitchell, J.V., Jr. (ed.), (1985), The ninth mental measurement yearbook, (2 Vols.), Buros Institute of Mental Measurements, University of Nebraska Press.
Pearce, P., "Percieved Changes in Holiday Destinations", Annals of Tourism Research, 9 (2), 1995, pp. 145-164.
Pearce, D.G., (1995), Tourism Today: A Geographical Analysis, Longman Scientific Technical, New Zealand.
Pickle, H., Fiedlande, F., "Seven Societal Criteria of Organization Success", in: Personal Psychology, Vol. 20, 1967, pp. 165-178.
Pine, R., Go, F. M.,"Globalization in the Hotel Industry" in: Kotas, R., Teare, R., Logie, J., Jayawardna, C., Bowen, J., (eds.), (1996), The Inter National Hospitality Buissiness, London - New York, pp. 96-103.
Reynolds, P., Miller, B. Maki, W., (1993), "Regional Characteristics Affecting Business Volatility in The United States, 1980 - 4", in: Small Business D: International, National and Regional Perspective, Karlsson, C., Johannison, B. Storey, D. (Eds.), Routledge, London.
Stringer, P.F. Pearce, P.L., "Toward A Symbiosis of Social Psychology and Tourism Studies", Annals of Tourism Research, Vol. 11, 1984, pp. 5-17.
Texas Department of Commerce Texas Agricultural Extension Service, (1922), Developing Tourism in Your Community, Texas A M University, Texas.
Vaugham, D.R., (1986), Estimating The Level of Tourism - Related Employment : An Assessment of Two Non - Survey Techniques, DRV Research, Bournemouth, London.
Vellas, F. Be'cherel, L., (1995), International Tourism : An Economic Perspective, Macmillan Buisness, London.
Wales Tourist Board, (1984), Tourism 2000: A Strategy for Wales, Summery Edition, Research And Corporate Planning Depratment, Wales Tourist Board.
World Tourism Organization, (1996), Madrid.

תגים:

תועלת · תירות · תיירות · עלות · נופש · פנאי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניהול תיירותי-הקמת "כפר מהאגדות"", סמינריון אודות "ניהול תיירותי-הקמת "כפר מהאגדות"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.