היישום אינו מחובר לאינטרנט

שיטות הוראה

עבודה מס' 020922

מחיר: 276.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוואה בין השיטה הפרונטלית לשיטת העבודה בקבוצות (אלטרנטיבית).

7,122 מילים ,18 מקורות

תקציר העבודה:

עקרונות שיטת ההוראה המסורתית - פרונטלית
תכליתה של השיטה: העברת מידע לימודי על ידי המורה לקבוצה גדולה של תלמידים. גישה זו התפתחה באירופה ובעיקר בגרמניה. על פי גישה זו, החינוך הינו מסירת ערכי ההכרה והשקפת העולם של הדור המבוגר לדור הצעיר.
יסודותיה של גישה זו טמונים בחינוך הדוגמטי - האורתודוכסי - הסמכותי והבלתי ניתן לערעור, גישה זו מבוססת על מורשת תרבותית, אשר בה הסמכות היא ערך עליון.
האידיאלים של הדורות שעברו הם למעשה כל מה שיש וכל מה שצריך, ובכוח סמכות זו להכריע ובסופו של דבר להעביר לדפוסי התנהגות אופרציונליים, כיצד להתנהג עם הילד מה הילד צריך ובאיזו דרך יועבר הדבר.
פועל יוצא של החינוך המסורתי יהיה העמדת המורה כגורם סמכותי ברור, המדגיש ערכי השכלה וידע, המחנך לערכים מוסריים, על פי הנורמות החברתיות שאותן הוא מייצג ואשר איתן הוא מזדהה. היסודות האיתנים עליהם נשענה הגישה היו: האמונה, כי המורה המסורתי מגשים באופן ברור את המטרות שמצב בפניו החינוך, הילד נשלח לבית הספר על מנת ללמוד - לימוד יעיל נעשה במערכת המרגישה את הלימוד וההישג - יעילות הלמידה ניתנת למדידה באמצעות הישגיו של התלמיד.
כל החסרונות שמצאו בכל תקופה, התפרשו דווקא כאלמנטים חיוביים על ידי מצדדי הגישה המסורתית: המתח, האווירה הסמכותית והתחרותיות, דווקא מסייעים לתלמיד ברכישת הידע ומכשירים אותו לקראת התמודדויות דומות הצפויות לו בעתיד כבוגר בחברה.

ראשי פרקים:
1. רקע תיאורטי

2.שיטות הוראה
1.עקרונות שיטת ההוראה המסורתית - פרונטלית
2.יתרונות וחסרונות השיטה המסורתית - פרונטלית
3.תקשורת בשיטה מסורתית.
4.התייחסות לתלמיד בשיטה המסורתית.
5.ארגון הכיתה השיטה המסורתית.
6.השפעה רגשית וחברתית בשיטה המסורתית.
7.אמצעי עזר בשיטה המסורתית.
8.יוזמת התלמיד והמורה בשיטה המסורתית.
9.עקרונות שיטות אלטרנטיביות.
10.יתרונות וחסרונות שיטות אלטרנטיביות.
11.תקשורת בשיטות אלטרנטיביות.
12.התייחסות לתלמיד בשיטות אלטרנטיביות.
13.אירגון הכיתה בשיטות אלטרנטיביות..
14.השפעה ריגשית וחברתית בשיטות אלטרנטיביות.
15.יוזמת התלמיד והמורה בשיטות אלטרנטיביות.

3.הישגים לימודיים
1.הגדרת הנושא והרחבתו.
2.מטרות ההוראה והערכת הישגים.
3.הקשר בין שיטות הוראה להערכת הישגים
4.ביבליוגרפיה

מקורות:

אגרנטי-חנוכה, ל. (1988) קשר בין פעילות מילולית-לימודית והישגים, עבודת מ.א. אוניברסיטת בר-אילן, רמת גן.
נוי, ב. (1985) הוראה שיתופית בכיתה הטרוגנית, בי"ס לעובדי הוראה בכירים ירושלים.
מינקוביץ, א. דיוויס, ד. ובאשי י. (1977) הערכת הישגים הלימודיים והחינוכיים של בית הספר היסודי בישראל, בית הספר לחינוך האוניברסיטה העברית, ירושלים עמודים 333-342.
ארליך, ר. (1977) שיטת ההוראה בקבוצות, עבודות מ.א. אוניברסיטת בר-אילן, רמת-גן.
אורנן, א. (1988) שיטות הוראה שיתופיות והישגים לימודיים של תלמידים בכיתות הטרוגניות, עבודות מ.א. אוניברסיטת בר-אילן, רמת-גן.
לוי, א', (1978) היבטים והישגים במערכת החינוך בישראל, רמות, אוניברסיטת תל-אביב.
זיו, מ. (1952) ז'אן ז'אק רוסו ושיטתו החינוכית, ירושלים, 1978.
אקרמן, ז. (1979) הישגים לימודיים אצל ילדים, עבודת מ.א. אוניברסיטת תל-אביב.
שפטיה, ל. (1989), שיטות הוראה אלטרנטיביות, משרד החינוך והתרבות ומכון סאלד, ירושלים.
"שיטת הוראה" ו - "הישגי תלמידים", משמעותם במחקר החינוכי". מגמות ט"ו, 1967
יוסף לוי, (תשל"ט) הישגים לימודיים הערכה ומדידה
ויליאם וסוזן סטיינבק (1990) להצליח בלימודים כיצד לעזור לילדים, ת"א.
באשי יוסף (תשמ"א), ההישגים הלימודיים, ירושלים, עמ' 43-54.
לינה אגרנטי (תשמ"ח),קשר בין פעילות מילולית לימודית והישגים בשיטות הוראה שונות בכיתה הטרוגנית.
COULTER, J.C. (1966) "THE EFFECTIVENESS OF INDUCTIVE LABARATORY, INDACTIVE DEMORSTRATION, AND DETUCTIVE LABORATORY", JOURNAL OF RESEARCH, IN IENCE TEACHING, 4, PG 6-185.
.SLAVIN, R.E (1983/1987) COOPERATIVE LEARNING REPORT NO. 267, THE JOHNS HOPKINS UNIV. PG. 1-30.
JOHNSON, D. & JOHNSON,M R. (1975) LEARNING TOGETHER AND ALONE, ENGLEWOOD CLIFFS. NEW JERSEY, PRENTICE HALL. PG. 39-57, 95-119.
BISHOP, L.K. (1971) INDIVIDULIZING EDUCATIONAL SYSTEMS. HARPER & ROW PUBLISHERS, NEW-YORK, PG 171-221, 225-247.
ALLPORT G.W. (1954) THE NATURE OF PREJUDICE, CANBRIDGE: ADDISON-WESLEY.
DAVIS J.H., 1969, GROUP PREFORMENCE, READING MASSACHUSETTS, ADDISON-WESLEY.
GAGE NL, BERLINER DC, LECTURING AND EXPLAINING, EDUCATIONAL PSYCHOLOGY 3RD EDN, RAND MCNALLY COLLEGE PUBLISHING, CHICAGO 1979; 442-475.
שרן, ש. והרץ-לזרוביץ, ר'. (1978). שיתוף פעולה ותקשורת בביה"ס. הוצ' שוקן, ת"א

תגים:

חינוך

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיטות הוראה", סמינריון אודות "שיטות הוראה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.