היישום אינו מחובר לאינטרנט

שיטת ה-TQM והשלכותיה לגבי חינוך

עבודה מס' 010328

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השתלבות השיטה במערכת החינוך הרגילה ובמערכת הניהול. בדיקה האם השיטה מיושמת במודע ובתת מודע.

5,923 מילים ,14 מקורות ,1994

תקציר העבודה:

מושג הT.Q.M-. פירושו "ניהול של איכות כוללת". מושג זה מקפל בתוכו שיטה חדשנית לניהול, המנחה את המנהלים ואת העובדים כיצד להתנהג על מנת להפיק מכסימום תועלת מפעולותיהם, משיטת הניהול שלהם ומהשיטות הלוגיסטיות.
שיטה זו של ניהול איכות כוללת שינה שיטה צעירה בימים והחלה לפרוץ את דרכה ולהוכיח את יעילותה רק באמצע שנות השמונים, ובשלהי שנות השמונים כמעט שלא היה מנהל שלא שינן אותה בעל פה.
גם בחינוך אנו מבצעים פעולות: הן כמורים, הן כמחנכי כיתות וביחוד כמנהלים או מפקחים, וניתן ליישם את השיטה הזאת גם בבית הספר.
מטרת עבודתי זו היא לסקור את שיטתה T.Q.M על מנת לעמוד על מאפייניה ולראות האם וכיצד היא יכולה להשתלב במערכת החינוך הרגילה בכל תפקידי החינוך והניהול, והאם היא מיושמת כיום במודע או בתת מודע.
היות ושיטה זו אין לה מהלכים רבים בארץ, למעט מקרה אחד, ולא ניתן ללמוד מניסיונם של אחרים אנסה לבחון בעצמי מה מידת ההצלחה החזויה של ישום שיטה זו.

תוכן עניינים:
1. מבוא והצגת הנושא.
2. שיטת ה- T.Q.M
א. 14 העקרונות של דמינג.
ב. יחוד השיטה.
3. מקומות בחינוך בהם יכולה השיטה לעזור.
א. תמרוץ מורים ומנהלים
ב. שיפור תפקודו של מנהל בית הספר
ג. ה T.Q.M - בבית הספר האפקטיבי
ד. שינוי גישת המורה
ה. שיפור איכות חיי העבודה
ו. שילוב ילדים מחוננים בשיטה
ז. עבודת המפקח
ח. שיטת ה T.Q.M - ומשמעת בבית הספר
4. סיכום.
5. ביבליוגרפיה.

מקורות:

גניס ומאן, תהליך קבלת החלטות, משרד הביטחון, 1980.
אלדר נ.,"האם פילוסופית ה T.Q.M- מתאימה לבתי ספר", "T.Q.M ניהול איכות כוללת, ינואר 1993.
גאבור אנדריאה, האיש שחולל את מהפיכת האיכות, ניו-יורק, 1992.
יוגב ישראל, "מערכת תמריצים במסגרת T.Q.M", משאבי אנוש, דצמבר 1991.
שור חיים, "בעיות מערכת ובעיות תפעול", T.Q.M, אוגוסט 1993.
פלדמן אביבה, "T.Q.M הוא סיפור ההצלחה שההנהלה שי מספרת לעצמה", T.Q.M, יולי 1993.
דין וחשבון של צוות החשיבה של האגודה הישראלית לחקר יחסי העבודה, תל אביב 1986.
גזיאל חיים ,המפקח הכולל בעיני עצמו,בעיני ממוניו וכפופיו, האוניברסיטה העברית, ניסן תשל"ח.
צ.לם,תאוריות חינוכיות בהגדרת תפקיד המפקח, במת המפקח,חשוון תשל"ג.
פרידלר אריה, "המורה- מנהל יצור, ספק או לקוח?, T.Q.M, אפריל 1993.
פרידמן יצחק על אפקטיביות ואקאונטביליות באירגון, עיונים המנהל החינוך, חוברת מספר 16, קיץ 1989.
קולא ע.,גלובמן ר., להיות מנהל ולהצליח, בר-אילן, 1994.
תיגמול עובדים ושכר עידוד, הוצאת רשות הדואר, 1992.
ABRAHAM J. TANNENBAUM, GIFTED CHILDREN, N.Y., 1979.

תגים:

mqt · ניהול · איכות · כוללת · TQM · מינהל · חינוכי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיטת ה-TQM והשלכותיה לגבי חינוך", סמינריון אודות "שיטת ה-TQM והשלכותיה לגבי חינוך" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.