עבודה מס' 064669
מחיר: 361.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: סקירת השינויים שחלו בהרגלי הקנייה של הצרכנים והעסקים והאם שיווק מקוון ע"פ דרישה (E-mail opt-in) יעיל יותר מהשיווק הישיר.
12,295 מילים ,25 מקורות ,2002
בעשור הקרוב יעוצב השיווק מחדש, מאל"ף עד תי"ו. אין כמעט ספק כי בשנים הראשונות של המאה ה- 21 השווקים והשיווק יפעלו על-פי עקרונות שונים לחלוטין. היורשת של "החברה המתועשת" - "כלכלת המידע" - תחלחל לכל ההיבטים של חיי היומיום ותשנה כמעט את כולם. המהפכה הספרתית כבר שינתה את התפיסות שלנו בנוגע למרחב, לזמן ולמסה. חברה אינה צריכה מקום גדול; היא יכולה להיות מדומה ולהימצא בכל מקום. ניתן לשגר מסרים ולקבל אותם בעת ובעונה אחת. חפצים כמו ספרים, מוסיקה וסרטים ניתנים כיום להעברה בצורת "בייטים", ולא כחפצים בפועל.
כיום ישנם בעולם יותר מ- 300 מיליון איש שביכולתם להתקשר לאינטרנט. יותר ממליון וחצי שמות אתרים רשומים היום באינטרנט. ההערכה היא שהתעבורה ברשת מכפילה את עצמה מדי מאה ימים, והסחר האלקטרוני היה 20 מיליארד דולר ב- 1998, ועד שנת 2002 הוא עתיד להגיע עד 327 מיליארד דולר.
המרחב הקיברנטי יביא לפתחנו עידן שבו הקנייה והמכירה יהיו אוטומטיות ונוחות יותר. העסקים יקושרו זה לזה, וללקוחות שלהם, ברשת מדומה מושלמת, "בלי תפרים". המידע יזרום באינטרנט כהרף עין, על פני כל כדור הארץ, ובעלות אפסית. המוכרים יגלו שקל יותר לזהות קונים פוטנציאליים, והקונים יגלו שקל יותר לזהות את המוכרים ואת המוצרים הטובים ביותר. הזמן והמרחק, שגרמו לעלויות גבוהות ושימשו בעבר מחסומים בפני הסחר, יתכווצו לבלי הכר. סוחרים שימשיכו למכור בשיטות הישנות ייעלמו מהזירה בהדרגה.
המהפכה הספרתית פתחה את השער לפני חברות סטארט-אפ וחברות-גומחה חדשות, והיא מאפשרת להן לחדור לשווקים העולמיים אף על פי שאין להן הון רב. Clos La Chance Wines, למשל, פתחה את העסק שלה כיקב מדומה. הבעלים קונים ענבים מיקבים אחרים, חוכרים מקום ומחסנים לייצור יין; שוכרים ייננים מוכשרים כשירותי חוץ, מוסרים ייצור תוויות, בקבוקים ופקקים בקבלנות-משנה, ומוכרים רק דרך האינטרנט. כחברה מדומה, הם מקווים להתחרות עם מונדבי ועם יצרני יין אחרים, הנהנים ממימון מסועף ומבוססים היטב.
המשווקים ייאלצו לחשוב מחדש, ומן היסוד, על התהליכים שבעזרתם הם מזהים את הערך ללקוח, משדרים אותו ומספקים אותו. הם ייאלצו לשפר את כישוריהם בניהול לקוחות יחידים ובעלי-ברית. הם ייאלצו לצרף את הלקוחות שלהם להליכי עיצוב משותפים של המוצרים הרצויים להם.
בהמשך העבודה נבחן את האפשרויות הבלתי פוסקות ההולכות ונגלות לעינינו בזכות המהפכה הספרתית, וכיצד הן משנות את הרגלי הקנייה של הצרכנים ושל העסקים. אחר כך נתיר את סבך ההשלכות של דפוסים משתנים אלה על הדרך שבה על המוכרים לפעול במאה ה - 21.
אנו עדים כיום לפשע של ערוצי שיווק ותיקים וחדשים, המאפשרים לחברות רבות למכור את מוצריהן ואת שירותיהן ישירות ללקוחות, בלי תיווכם של גורמי ביניים. ערוצי השיווק הוותיקים. בהם כלי תקשורת כתובה ומשודרת, קטלוגים, דיוור ישיר ושיווק באמצעות הטלפון (טלמכר) - זכו לחיזוק נוסף עם הופעתם של מכשירי הפקסימיליה, הדואר האלקטרוני, רשת האינטרנט והשירותים והמקוונים. בדוח של האו"ם לשנת 1999, העוסק בהתפתחות האנושות בעולם, נכתב: "טכנולוגיית התקשורת מעצבת את העידן הזה של הפיכת העולם לכפר גלובלי יותר מכל מגמה אחרת. האינטרנט, הטלפון הסלולרי ורשתות התקשורת הלווינית הביאו לידי צמצום ניכר של מרחבי הזמן והמקום". חברות עושות כיום שימוש גובר בכל הכלים הללו לצורך הגשת הצעות ישירות ללקוחות קיימים וזיהוי לקוחות בכוח. השיווק הישיר מאפשר לחברות לכוון את הצעותיהן לקהל המטרה ואף למדוד ביתר דיוק את הישגיהן.
אוכלוסיית המחקר הייתה נשאלים אשר הינם משתמשים ב - E-mail (הדואר האלקטרוני) הן לשימושם העיסקי (במסגרת העבודה) והן לשימושם הפרטי.
המדגם מנה 200 נשאלים (n = 200).
שיטת המחקר של המחקר הנוכחי הייתה שיטה הסתברותית.
כלי המחקר היה שאלון מובנה.
עיבוד הנתונים בוצע בתוכנה הסטטיסטית spss (אינה מצורפת) ובו חושבו ממוצעים, סטיות תקן, שכיח וחציון עובר כל הנשאלים. כמו כן בוצע שימוש בתצוגה גרפית המתייחסת לכל הנתונים אשר התקבלו מתשובות הנחקרים.
תוכן העניינים:
1 מבוא
2 רקע תיאורטי
2.1 צמיחת השיווק הישיר ותועלותיו
2.2 צמיחת השיווק הישיר והעסקים האלקטרוניים
2.1 תועלות השיווק הישיר
2.3 מסדי נותנים של לקוחות שיווק ישיר
2.4 ערוצים עיקריים לשיווק ישיר
2.4.1 מכירה פנים אל פנים
2.4.2 דיוור ישיר
2.4.3 שיווק באמצעות קטלוגים
2.4.4 טלמכר
2.4.5 ערוצי תקשורת נוספים לשיווק תגובה ישירה
2.4.6 שיווק קיוסקים
2.5 שיווק במאה ה- 21 : סחר מקוון
2.6 הצרכן המקוון
2.6.1 שיווק מקוון - יתרונות וחסרונות
2.6.2 הפעלת שיווק מקוון
2.6.3 נוכחות אלקטרונית באינטרנט
2.6.4 פרסום מקוון
2.6.5 פורומים, קבוצות דיון וקהילות רשת
2.6.6 דואר אלקטרוני ושידורים ברשת
2.6.7 שיווק מכוון על פי דרישה - ההצלחה השיווקית הבאה?
2.7 סוגיות ציבוריות ואתיות בשיווק ישיר
3 מתודולוגיה
3.1 השערת המחקר
3.2 אוכלוסיית המחקר והמדגם
3.3 שיטת המחקר
3.4 כלי המחקר
3.5 ההליך
3.6 שיטת עיבוד הנתונים
4 הצגת הממצאים
5 דיון וניתוח
6 ביבליוגרפיה
7 נספחים
*הערת מערכת: הפלטים הסטטיסטיים אינם מצורפים לעבודה זו.
9.
5
4
3
2
1
באיזו מידה עדיף לקבל בדואר האלקטרוני מידע שוטף מהבנק שלך (חשבונות, חסכונות, כרטיסי אשראי) על פני דואר רגיל?
10.
5
4
3
2
1
באיזו מידה עדיף לקבל בדואר האלקטרוני מידע שוטף מהבנק שלך (חשבונות, חסכונות, כרטיסי אשראי) על פני מידע בטלפון?
11.
5
4
3
2
1
בהנחה שחברה מסויימת מעוניינת להציע לך לרכוש את מוצריה, באיזו מידה הייתה מעוניין לקבל מידע זה בדואר האלקטרוני?
12.
5
4
3
2
1
באיזו מידה היית מעדיף לקבל את אותו המידע באמצעות הדואר לביתך?
13.
5
4
3
2
1
באיזו מידה היית מעדיף לקבל את אותו המידע באמצעות הטלפון (טלמרקטינג)?
14.
שאלות דמוגרפיות
1. מין:
זכר
נקבה
גיל:__________
מצב משפחתי:
רווק
נשוי
גרוש
אלמן
3. השכלה:
תיכונית
על תיכונית
אקדמאית (תואר ראשון)
תואר שני ומעלה
4. תעסוקה:
עצמאי
שכיר-מנהל
שכיר
בתפקידים אחרים
5. אזור מגורים:
ירושלים והסביבה
תל אביב והסביבה
חיפה והסביבה
באר שבע והסביבה
6. כמה שנים אתה עובד עם דואר אלקטרוני?
פחות משנה
עד שנתיים
יותר משנתיים.
רמת ההכנסה הממוצעת בישראל הינה 6500 ? למשפחה האם הנך:
מתחת לממוצע.
בממוצע.
מעל הממוצע.
הרבה מעל הממוצע.
8. כיצד היית מגדיר את עצמך?
חילוני.
מסורתי.
דתי.
35.1%
נשים
מין
64.9%
גברים
13%
30-20
גיל
58%
40-30
15%
50-40
6%
60-50
5%
+60
1%
תיכונית
השכלה
10%
על תיכונית
47%
אקדמאית (תואר ראשון)
39%
תואר שני ומעלה
16%
עצמאי
תעסוקה
39%
שכיר-מנהל
36%
שכיר
6%
בתפקידים אחרים
6%
ירושלים
איזור מגורים
73%
תל אביב
15%
חיפה
3%
באר שבע
6%
פחות משנה
משך זמן השימוש בדוא"ל
37%
עד שנתיים
52%
יותר משנתיים
5%
עד שנה
מספר שנות עבודה עם דוא"ל
15%
עד שנתיים
80%
יותר משנתיים
23%
בממוצע
גובה המשכורת
17%
מעל הממוצע
50%
הרבה מעל הממוצע
85%
חילוני
כיצד היית מגדיר את עצמך?
10%
מסורתי
5%
דתי
0
גרף מס' 6
גרף מס' 7
גרף מס' 8
שיווק · פרסום · קנייה · רכישה · צרכן · אינטרנט · מקוון · לקוח · ישיר
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הרגלי שימוש באינטרנט ובדואר האלקטרוני כאמצעי שיווקי", סמינריון אודות "הרגלי שימוש באינטרנט ובדואר האלקטרוני כאמצעי שיווקי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.